انتقاد مقام کارگری از سازمان راهداری/ اختیارات انجمن های صنفی رانندگان حمل کالا را صفر کرده اند
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ – ۱۷:۳۰ سازمان راهداری اختیارات انجمن های صنفی رانندگان حمل کالا را صفر کرده است؟مگر کشور مسئول بالادستی ندارد و هر مسئولی هر طور که بخواهد می تواند دستور دهد؟ عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران گفت: گره مشکلات بیش از ۶۱۰ هزار نفر از رانندگان حمل […]
عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران گفت: گره مشکلات بیش از ۶۱۰ هزار نفر از رانندگان حمل کالا به دست مسئولان سازمان تامین اجتماعی و سازمان راهداری باز می شود.
حسین چراغی در گفتگو با خبرنگار عصر خبر افزود: در سال ۱۳۸۸ دولت وقت مصوب کرد که نیمی از حق بیمه ۲۷ درصدی رانندگان حمل کالارا دولت پرداخت کند که تا سال ۹۶ انجام شد اما پس از آن در دولت حسن روحانی این هم از رانندگان دریغ شد.
وی اظهار داشت: پس از سال ۹۶ رانندگان جدید الورود باید تمامی حق بیمه خود را پرداخت نمایند که با توجه به تورم کشور این افراد حتی از تامین نیازهای اولیه زندگی خود نیز به سختی بر می آیند چه رسد به بیمه.
او با بیان این که در سال ۱۴۰۰ و در دولت آقای رئیسی نامه ای در خصوص مشکلات رانندگان حمل کالا به وزیر کار وقت نوشتیم، خاطر نشان کرد: هر چند وزیر کار دستور رسیدگی داد اما این نامه به سرانجامی نرسید و سازمان تامین اجتماعی حاضر نشد تا مشکلات حل شود.
چراغی گفت: زمانی آموزش رانندگان به انجمن های صنفی سپرده شده بود که با مبلغی که درتوان رانندگان بود آموزش های لازم را ببینند اما در حال حاضر سازمان راهداری با سازمان فنی و حرفه ای توافقی بدون حضور انجمن های صنفی انجام داده و امر آموزش از انجمن های منفک و به آموزشگاه های فنی و حرفه ای سپرده شده است.
وی تاکید کرد: انجام این کار باعث شده تا هزینه چند برابری به رانندگان تحمیل شده و زمان بیشتری از رانندگان اتلاف شود که بعضا تا ۳ ماه نیز می باشد.
عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با انتقاد از همکاری نکردن سازمان راهداری با انجمن های صنفی رانندگان حمل کالا تصریح کرد: پیش از این تمدید کارت هوشمند و صدور آن به انجمن های صنفی سپرده شده بود که این را هم سازمان راهداری از انجمن ها جدا کرده و درحیطه قدرت خود قرار داده است..آیا سازمان راهداری مسئول بایکوت انجمن های صنفی است و آیا نباید مسئولان آن در دولت آقای رئیسی در عملکرد این سازمان تجدید نظر کنند.
او تصریح کرد: سازمان راهداری اختیارات انجمن های صنفی رانندگان حمل کالا را صفر کرده است؟مگر کشور مسئول بالادستی ندارد و هر مسئولی هر طور که بخواهد می تواند دستور دهد؟
وی از مسئولان وزارت کار، سازمان راهداری و وزارت صمت خواست در عملکرد خود نسبت به انجمن های صنفی رانندگان حمل کالا تجدید نظر کنند و جا پای مسئولان دولت روحانی نگذارند در غیر این صورت اسامی افرادی که سنگ جلوی پای انجمن ها می اندازند را رسانه ای و به مردم اعلام می کند.
چراغی شعار کلیدی آقای رئیسی را مردمی بودن ذکر کرد و اظهار داشت: بنده به شخصه معتقدم رئیس جمهور از برخی مسائل در خصوص تشکل های صنفی بی اطلاع هستند چرا که عملکرد برخی مسئولان بر خلاف سیاست های اعلامی آقای رئیسی است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید